Total Pageviews

Friday, September 28, 2012

Meflecto system by Ratti

Baru-baru nie aku ada membeli sunglasses terpakai dari seorang sahabat model vintage Persol Ratti setelah beberapa bulan mencari pengganti ray ban model caravan yg telah menjadi milik orang. Jika di lihat trend sekarang ramai yg menggilai sunglasses vintage ray ban di Malaysia. Lain pula kisah nya di luar sana jenama-jenama sunglasses vintage seperti persol, meztler, dunhill amat popular utk fesyen vintage.

Boleh baca dekat sini; http://iramamasa.blogspot.com/2012/09/persol-ratti-6602-with-meflecto-system.html

Satu yg unik tentang sunglasses persol ialah meflecto system nya. Aku pun agak pening memikirkan ape benda yg di maksud kan dengan meflecto system tu. Jadi aku buat sedikit pencarian di google tentang benda nie sekadar maklumat umum yg aku perlu tahu sebab dekat tangan aku dah ade sebiji persol sunglasses.

Gambar menunjukan meflecto sytem pada sunglasses persol
Meflecto system nie rupa nya sistem batang besi fleksibel yg di pasang pada paddle sunglasses. Ia nya adalah sistem yg pertama di patenkan pada akhir tahun 1930. Tujuan nya adalah supaya sunglasses yg di pakai dapat di sesuaikan dengan bentuk kepala di samping keselesaan pada si pemakai. Ohh baru tau.. ingat kan ape benda meflecto system tu. 

Gambar ehsan goggle 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...